Varje år delas Svenska SEO-priset ut till svenska sajter och e-handlare som under de senaste 12 månaderna åstadkommit exceptionella resultat inom organiskt sök. Under en härlig dag på lyxiga At Six korades årets vinnare.
Tuff konkurrens i dagens digitala värld
Under det senaste året har det digitala utrymmet blivit allt trängre, och årets vinnare har alla fått kämpa för att skära igenom bruset och nå ut till kunderna på ett effektivt sätt. I det arbetet är SEO en mycket viktig komponent, och samtidigt ett arbete som aldrig blir klart, utan ständigt kräver arbete och vidareutveckling. Det är med andra ord mycket arbete som ligger bakom de prestationer som årets vinnare uppvisar!
Jury bestående av SEO-experter
Alla nomineringar till Svenska SEO-priset har gåtts igenom av en namnkunnig jury, bestående av Kattis Åström på Adlibris, Johanna Hoof på Precis Digital, Ann Gustavsson på Bluebird Media, Björn Bydén på Pineberry och Eva Broman på 56k Digital, allt under ledning av pordförande Henrik Vikström. Tillsammans har de gått igenom de många bidrag som kommit in, för att hitta vinnarna till de 25 kategorier som priset delas ut i.
Vinnarna av Svenska SEO-priset 2021 är:
Böcker & Tidningar: adlibris.com
Apotek och hälsokost: apotekhjartat.se
Bästa digitala PR kampanj: asket.com
Byggvaror: bygghemma.se
Möbler & Inredning: cervera.se
Vård & Hälsa: doktor.se
Skönhet: eleven.se
Digital omställning: elite.se
El & Energi: eon.se
Finans & Försäkring: folksam.se
Mjukvara & Teknik: fortnox.se
Hem & Trädgård: hemfrid.se
Social impact & Välgörenhet: hygglo.se
Mat & Recept: ica.se
Barn & Leksaker: jollyroom.se
Utbildning: medborgarskolan.se
Årets raket: pricerunner.se
Bil & motorfordon: riddermarkbil.se
Djur: simbi.nu
Resor: ving.se
Vi på Dagens Analys gratulerar alla vinnare!