Konsumenter i åldrarna 15-24 år använder sin mobiltelefon i snitt 387 gånger under en dag. Personer som är äldre snittar runt 264 gånger, enligt en ny undersökning.
Undersökningen från Institute of Practitioners in Advertising (IPA) avslöjar att mobiltelefoni är hetare än vi kunnat tro.
Bara igår skrev vi en artikel där engelska Ofcom genomfört en studie som avslöjar att mobilen är nu den enhet vi väljer för att använda internet.
Undersökningen från IPA delar med sig av nedan insikter:
– Personer i åldrarna 15-24 år använder sin mobil varannan minut.
– 68 procent av mobilanvändningen sker i hemmet.
– 40 procent av alla videovisningar i mobilen händer under helgen.
– Facebook ser högst aktivitet på söndagar mellan kl 13:30 och 14:00.
– Att kommunicera i mobilen ser högst aktivitet mellan kl 18:00 och 18:30.
“This report gives a snapshot of who is doing what on their smart phones and when they’re doing it which will add depth to all kinds of campaigns – not just mobile ones – and provides interesting stimulus for planners. I expect that it will lead to the development of sophisticated use of second screen for advertisers. Every moment now is a point of sale and an opportunity to earn shares for a brand’s content or advertising if they deserve it. It will also gradually but profoundly change people’s expectations of communications from brands.” säger Sue Underman från MediaCom om undersökningen.