Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här
Bok om SEO - Guldläge på nätet

Årets bok för alla digitala marknadsförare

Det finns många sätt att marknadsföra sig på nätet, men inget lika kostnadseffektivt som SEO (sökmotoroptimering). Eller Google-optimering, som det väl borde heta nu när nästan alla webbsökningar går via Google. Så ska du läsa en marknadsföringsbok under 2016 – läs Guldläge på nätet av Magnus Bråth och Michael Wahlgren, två riktiga SEO-rävar som på 118 sidor delar med sig av sina bästa SEO-tips på en nivå som alla läsare kan ta till sig.

Guldläge på nätet Bråth Wahlgren

I denna uppdaterade upplaga av Guldläge på nätet, som kom ut i oktober 2015, går författarna igenom alla viktiga delar av SEO – allt från sökoptimeringens grunder och varför man ska satsa på SEO, till länkstrategier och bra verktyg för att löpande följa upp och utvärdera sitt optimeringsarbete.

Nytt i den nya upplagan är framför allt mer innehåll kring hur man bör – och inte bör – jobba med länkar där bland annat content marketing tillkommit, och mer allmänna uppdateringar kring vad som hänt på Google sedan första utgåvan kom ut.

Guldläge på nätet är en mycket bra introduktionsbok till sökmotoroptimering, som alla som arbetar med digital marknadsföring, digitalt innehåll och e-handel borde läsa. Det finns även ett kapitel kring hur man på bästa sätt köper hjälp från SEO-byråer, vilket absolut kan bli aktuellt när man gjort en hel del grundarbete själv kring titlar, rubriker och sidinnehåll (vilket man lär sig i boken).

Men de tvåhundra kronor du borde investera i SEO genom att köpa Guldläge på nätet till dig själv eller till någon eller alla kollegor på din arbetsplats kan bli den bästa marknadsföringsinvesteringen du gör under 2016!

Head of E-commerce på arvato Financial Solutions

Christer arbetar som Head of E-commerce på betalföretaget arvato Financial Solutions, som levererar finansiella lösningar till framför allt kunder inom e-handel och detaljhandel. Han är civilekonom i grunden och har jobbat med sökmarknadsföring, e-handel, webb- och mobilutveckling i drygt 15 år, först på Eniro, sedan IDG och researrangören Apollo, och nu på arvato. Han har även skrivit två böcker om internet och sökmarknadsföring, samt en rad andra böcker (bland annat barnboken ”Ligan på Koh Lanta ”).

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>