Vi fick en pratstund med Elvira Löwenhielm som arbetar med digitala medier för dansskolan Saltsjöbadsbaletten. Här berättar hon om deras...
Senaste
marknadsföring
Undersökningsbranschen är stadd i stor förändring, och flera företag försöker nu både hitta nya sätt att göra undersökningar på och...
Instagram kan vara en utmärkt kanal för att marknadsföra ditt företag, engagera dina följare och locka till dig nya kunder....
Nyligen träffade vi företaget Omniarch, som samlat några av Sveriges duktigaste talanger på e-handel för att hjälpa företag med såväl...
Funnel har skapat en plattform som låter marknadsförare samla data från alla sina annonskanaler för att skapa en överblick och...
Förra veckan bjöd Amazon Web Services (AWS) in till ett event med fokus på fördelarna med molntjänster, och hur du...
Tanken bakom ett nytt Partner Program för Audience Engagement är att marknadsförare ska få hjälp att välja ut målgrupper på...
IKEA har nyligen lanserat sin senaste katalog och med den en studie om hur vi svenskar vill ha det i...
Ibland får aktiviteter beskrivningen ”marknadsföring” fast det egentligen är något helt annat. I det här klippet får du lära dig...
Nestlé och McDonalds är först ut med att testa JICWEB – blockkedjan som ska göra hela annonsköpet transparent. Vad det...
Har vi inte alltid vetat att marknadsförare är lite annorlunda jämfört med vanliga ’Svensson’. Nu finns det bevis på att...
Känslor påverkar varumärke och försäljning mer än något annat. Här gör Unruly en djupdykning i sin databas av tusentals testade...
Företaget Box presenterade nyligen sin nya funktion Box Relay, vilket i praktiken innebär ett skifte i affärsplanen. Under deras event...
I torsdags släpptes boken Megadeals under en hejdundrande fest på Grand Hôtels vinterträdgård dit närmare 700 personer hade tagit sig....
Den nya spellagen innebär att du inte behöver ha tillstånd för att bedriva lotteri om det inte finns någon insats,...
Företaget Data Talks hjälper företag att få nytta av sin data, och undvika att fastna i ”analysis-paralysis” vilket annars är...
Sofia Larsson har nyligen tillträtt rollen som Head of Programmatic på GroupM. Hon ska nu fortsätta att driva området och...
Marknadsföring har länge varit ett område där intuition och kreativitet har setts som förutsättningar för att bli framgångsrik. Vi träffade...
Nyligen bjöd SAS Institute in till sitt årliga event SAS Global Forum, där över 6000 personer samlades för att ta...
I samband med SEMrush galakväll fick jag möjlighet att sitta ner med Olga Andrienko, Head of Global Marketing på SEMrush,...