Funnel har skapat en plattform som låter marknadsförare samla data från alla sina annonskanaler för att skapa en överblick och...
Företaget Data Talks hjälper företag att få nytta av sin data, och undvika att fastna i ”analysis-paralysis” vilket annars är...
Idag är sociala medier en av mest effektiva marknadsföringskanalerna. Det är genom sociala medier vi konsumerar media, skapar kontakter, frågar...
En serie studier gjorda av forskaren Karen Nelson-Field vid universitetet i Adelaide visar att tv-reklam har betydligt bättre effekt än...
Trots att digital marknadsföring varit en självklarhet under många år görs fortfarande en rad vanliga fel. Lyckligtvis är dessa i...
Igår lanserade företaget Brand Metrics sitt verktyg för automatiserad mätning av brand lift som en följd av annonsexponeringar. Jag fick...
Snapchat fick tidigt mycket uppmärksamhet för att ha lyckats locka till sig dagens unga, som i allt större utsträckning började...
I en studie som IAB gjort tillsammans med bland andra Unilever och Nestlé undersöktes effekten av digital marknadsföring på försäljning...
Hälften av alla marknadsförare världen över säger att analytiska eller prediktiva modeller är de bästa verktygen för att öka ROI,...
Idag pratar marknadsförare om att de behöver öka viewabilityn för sina annonser i digitala kanaler. Men att människor undviker att...
Facebook har allt mer glidit mot att företag måste betala för att synas i användarnas flöden. Men det finns en...
Facebooks satsning på Instant Articles var initialt något som många företag hoppade på. Men nu backar flera från att använda...
Annonsörer på Facebook har länge haft bekymmer med att få ut data från plattformen för att prognosticera och följa sina...
Trots mycket fokus på native-annonser och reklam i sociala nätverk spenderas 20% av den digitala marknadsföringen på display- och bannerannonser....
Att hålla koll på sin ROI (Return on investment) är något som många inom marknadsföringsbranschen vill att företag ska göra....