Facebook meddelade i november 2016 att de skulle ändra hur spridningen av organiska inlägg mäts så att de går att...
Att kunna se hur många som tittat på ett videoklipp är för många ett viktigt mått. Det ger en möjlighet...
Flera framstående profiler och influencers på nätverket Instagram har plötsligt svårare att nå ut till användarna. Fenomenet kallas ”Shadowban” och...
Under eventet ”The science behind marketing” förra veckan delgav Richard Bussy från Facebook sina fyra bästa tips för hur du...
Microbloggen Twitter har länge kämpat med att få lönsamhet i sin verksamhet. Deras senaste försök är att låta annonsörer prenumerera...
Den digitala annonsmarknaden växer så det knakar, men majoriteten av tillväxten står Facebook och Google för. Men trots att de...
Under tisdagen genomfördes TV4s höstscreening där alla höstens premiärer presenterades. I samband med det fick jag möjlighet att sitta ner...
Snapchat har i det tysta lanserat sitt nya verktyg Snap Ads Max Reach, som garanterar att din annons syns av...
Svenska Internetlistan vecka 52 avslöjar var på nätet vi spenderade vår tid under jul- och nyårsveckan. Räckvidd i procent är...
Brittiska Audit Bureau of Circulations, ABC, slår ihop sina räckviddsrapporter till en gemensam för både print- och digital-media: Newsworks. Första...
Google har störst räckvidd i Sverige på internet. En av anledningarna till den höga räckvidden är att webbsidan ofta är startsida för svenska internetanvändare. Den webbplats som vi ägnar mest tid på är däremot Facebook som tar över 30% av vår totala tid på internet.