Den programmatiska handeln står idag inför många utmanade frågor. Nu tar IAB:s Task Force Programmatic nästa steg i att driva...
I automatiseringens tecken och med en enorm mängd målgruppsdata lanserar mediebyrågruppen GroupM i Sverige Nordens första self-serviceplattform för köp av...
Sofia Larsson har nyligen tillträtt rollen som Head of Programmatic på GroupM. Hon ska nu fortsätta att driva området och...
Ad tech-bolaget PubMatic inleder ett samarbete med spelutvecklaren Gameloft. Samarbetet innebär att annonsörer, via PubMatic, nu får tillgång Gamelofts engagerade...
Google vill förenkla köp av programmatiska annonser och byter därför till first-price auktioner i Google Ad Manager, det meddelar bolaget...
Det har skett mycket inom digital reklam de senaste åren. Detta ställer höga krav på annonsörer som ständigt måste hålla...
En tredjedel av annonsörerna minskade sina programmatiska köp under 2018 visar en ny studie. Det är osäkerheten kring var annonserna...
Vi har intervjuat Stefan Beckman som är Commercial Lead Northern Europe på FreeWheel om framtiden för digitala medier i Sverige...
För ganska precis sex månader sedan kom GDPR, och likt inför millennieskiftet höll alla andan, men inget verkade hända. Nu...
Idag lanserar Kantar Sifo i samarbete med Nordic Data Resources ORVESTO målgrupper för programmatiska köp hos AdForm. – Det är...
För ungefär 1,5 år sedan förfärades annonsvärlden när tidningen The Guardian testade att köpa sina egna annonsytor och konstaterade att...
Du har kanske hört att IAB infört ett verktyg som kallas Ads.txt som ska hjälpa till att bekämpa annonsfusk. Men...
IAB publicerade i juni 2017 verktyget Ads.txt, en enkel textfil som listar de säljare som är auktoriserade att saluföra publicistens...
I fredags blev det klart att mediehuset Bonnier News ansluter sig till Googles DoubleClick Ad Exchange, en plattform för programmatiska...
Mot slutet av året vill alla branscher trendspana mot nästa år, och så även mediavärlden. Tidningen Adweek gjorde nyligen ett...
GroupM lanserade igår sin prognos för annonsmarknaden 2018. Förvånande är den stora andelen som går åt till att betala för...
I en undersökning från Infectious Media menar 86 % av de 200 tillfrågade marknadsförarna att de planerar att flytta delar...
IAB Europe lanserade nyligen helt nya riktlinjer för transparens, något som allt fler efterfrågar. Arbetsgruppen har fokuserat på vilka frågor...
Förra veckan bjöd företaget PubMatic in till en halvdagsutbildning där de bland annat pratade om Auction Dynamics, det vill säga...
IAB har under en period arbetat med ett nytt protokoll kallat ads.txt. Det nya protokollet gör det möjligt för köpare...