Nielsen har nyligen släppt sin årliga marknadsföringsrapport. Vi får bland annat veta hur marknadsförare uppfattar effektiviteten av digitala och traditionella...
Globala marknadsföringsorganisationen WARC släppte nyligen rapporten Marketers Toolkit 2020 som visar att marknadsförare i år kommer att satsa på långsiktigt...
Tanken bakom ett nytt Partner Program för Audience Engagement är att marknadsförare ska få hjälp att välja ut målgrupper på...
IKEA har nyligen lanserat sin senaste katalog och med den en studie om hur vi svenskar vill ha det i...
Har vi inte alltid vetat att marknadsförare är lite annorlunda jämfört med vanliga ‘Svensson’. Nu finns det bevis på att...
Företaget Unruly mäter den känslomässiga respons som människor har på olika reklaminslag som de ser, och vi har fått ta...
Företaget Data Talks hjälper företag att få nytta av sin data, och undvika att fastna i ”analysis-paralysis” vilket annars är...
Sofia Larsson har nyligen tillträtt rollen som Head of Programmatic på GroupM. Hon ska nu fortsätta att driva området och...
I samband med SEMrush galakväll fick jag möjlighet att sitta ner med Olga Andrienko, Head of Global Marketing på SEMrush,...
Äntligen kommer SEMrush Search Awards till Sverige, och eventet går av stapeln imorgon i Stadshuset under pompa och ståt. Dagens...
LinkedIn har frågat marknadsförare vad marknadsförare vill satsa på under 2019. Att bygga varumärkeskännedom och få fler leads/prospekts är några...
Artificiell intelligens (AI) har redan påverkat annonsbranschen på många sätt, men enligt marknadsförare har vi bara sett början. Enligt ny forskning...
I undersökningen Global Media Technology Report framgår att marknadsförare upplever sig dåliga på att effektivt använda sig av ny teknik...
Apple planerar till sin release av webbläsaren Safari 11 att inkludera en funktion som kommer att blockera cookies. Detta har...
I en undersökning av 250 marknadschefer framkommer att 40 % ser avsaknad av data och förmåga att analysera data som...
I en undersökning menar 64 % av marknadsförare att det inte är deras jobb att analysera data om kunderna. Mer...