Olika åsikter och värdegrunder inom en organisation kan ställa till det i samarbetet med andra organisationer. Men den ledare som...
Senaste
Innovation
Afrikanska innovationsveckan (AIW) gick av stapeln den 28e oktober 2019 och är den första av sin sort. Hundratals unga innovatörer...
Dassault Systèmes är ett globalt företag med över 250,000 kunder representerade av 11 industrier i 140 länder. De är en...
Under konferensen PLM Innovation Forum 2019 som arrangerades i Stockholm av TECHNIA var Arla Foods en av talarna. Vi fick...
Nyligen släppte Fast Company sin lista över 2018 års mest innovativa företag. Som förväntat återfinns bland annat Netflix, Amazon och...
I förra veckan hade jag förmånen att få delta i företaget F-Nations workshop ”innovation sprint” och det var i sanning...
Snart är det dags för det 25:e omgången av TEDxStockholm. Eventet som lyfter innovation och visioner till nya nivåer. Den...
Att vara kreativ, nytänkande och innovativ är avgörande för att lyckas med sin marknadsföring. Men hur lätt är det då...
I tisdags bjöd Salesforce in till Salesforce Essentials. Det var en dag packad med information, demonstrationer, kundberättelser, mingel. Dessutom fanns...
Går du i tankar att köpa en ny bil? Är du en miljömedveten person som kanske funderar på en dyr...
Igår meddelade Google och Dan Doctoroff att det startar ett nytt bolag – Sidewalk Labs. Bolaget ska fokusera på att...
Den relativt nya podden Spinnovation är riktigt bra. Fyra avsnitt är släppta och jag längtar redan efter fler. Det är...
Det var som vanligt mycket uppmärksamhet kring Googles I/O utvecklar-konferens nyligen. Nya operativsystem, betal-lösningar, klockor och en massa annat. Alla...
Den dagliga rapporteringen från New York Times är enligt dem själva djup, bred och engagerande. Man har alltid fokuserat på räckvidd och genomslag. Men man har inte gjort det som behövts för att knäcka koden för den nya digitala eran som snabbt växer fram. Därför behöver New York Times hitta nya smarta strategier för att skapa en återväxt hos sin publik.