“Data är det nya guldet”

Peter Eiselt har jobbat länge med analys. Innan han började på Adobe jobbade han på Omniture och var med när det bolaget köpte uppstickaren Instadia (som sedan Adobe slukade i ett nafs). Numera jobbar han på Adobe med deras nya Marketing Cloud som Senior Solutions Consultant. Resan som Adobe genomfört är helt otrolig häftig då deras vision idag blivit en verklighet. Nyligen gick Adobe gått ut med information om att de slutit partnerskap med SAP. Att gå från den kreativa sidan, till att införskaffa analys till att bli affärsoreinterade. Det är många företag inom det kreativa och analytiska som drömmer om att få komma fram till den heliga gralen – affären och pengarna – som Adobe nu lyckats med.

Vad Peter ser idag är att företag vill bryta sig loss från sina silos och gå in mer i molnet. Med Adobes erbjudande på marknaden kan företag välja vilka lösningar de vill ha och komma åt alla tjänster med ett enda login.

Vad som märks när Adobe är ute och pratar med prospekts är att många fortfarande är fast i implementationsfasen. Mycket energi går åt att få saker på plats och efter det finns inte mycket energi kvar för att gå vidare och använda de affärsorienterade lösningarna som erbjuds.

peter_adobe_dmexco
Peter Eiselt pratar med nya kunder under DMEXCO i Köln.

En av de främsta showcase Adobe har i Europa är Danske Bank som jobbat hårt med att både implementera Adobes moln samt integrera det i sin affär.

Intervjun nedan är på engelska.

How would you summarize your journey with analytics?

Starting with SiteCat v14 Omniture and Adobe kicked ass with every new release. Introducing new dashboards, campaign stacking and marketing channels with first approach on attribution. Nowadays with a reduced complexity, a state-of-the-art video tracking and real-time reporting (current data reports). If this is not enough, you may enrich analytics with complex attribution modeling, predictive analytics and cluster analysis (former Insight).
With Adobe Marketing Cloud any analyst can break out of this silo and deliver segments or insights and share them with the whole team within a few clicks.

How have analytics evolved?

Analytics is not any experimental discipline anymore. Digital Analytics can drive business forward to understand a combined on- and offline world. Existing CRM and BI solutions can enrich datamarts for marketers to deliver the best campaigns and experiences along all channels. Supporting location-based services and iBeacons any marketer can reach the potential customer right in front of any POS transaction. Pushing any offer right in time on the right screen can influence the engagement of consumers. Big Data is cool, but remove all irrelevant data to define the right actions.

What is the future for analytics?

‘Data is the new gold’ – understanding analytics and its data is like an oil rig which produces the fuel for any other marketing action. Just think about an analyst uncovering an anomaly, attaching it to the dashbaord of a campaign manager and sharing the audience segment – any marketeer can participate from this (existing) integrated solution to derive the right actions without inventing the wheel from new. Silos will disappear.