Franska undersökningsbolaget Médiamétrie har lanserat Data Profiling, en AI-lösning som kan rikta reklam till tittare dagen efter. Den nya lösningen...
Geolokaliseringsspecialisten Placed har ingått i nytt samarbete med Adobe för att kunna mäta effekten av tv-reklam i butiker. Det är...
GroupM lanserade igår sin prognos för annonsmarknaden 2018. Förvånande är den stora andelen som går åt till att betala för...
Facebook lanserar nu möjligheten att rikta reklam till alla i ett hushåll, precis på samma sätt som TV-reklam fungerar. Målet...
För två år sedan gjorde Twitter en TV-reklam som dessvärre inte riktigt hittade hem. Nu gör de ett nytt försök...
Jobbnätverket LinkedIn kommer att visa sin första reklamfilm nu på söndag. Men en astronaut i fokus ska budskapet “You’re Closer...
Matjätten Kellogg söker efter sanningen om hur TV-reklam påverkar konsumenter över en längre tid. Jeff Doud som är chef för...