En serie studier gjorda av forskaren Karen Nelson-Field vid universitetet i Adelaide visar att tv-reklam har betydligt bättre effekt än...
I programmatiska annonsköp har möjligheterna att automatiskt anpassa reklamen efter såväl kontext som mottagare varit en självklarhet sedan start. Nu...
I en undersökning som Video Advertising Bureau (VAB) genomfört framkommer det att en majoritet av tittarna fortfarande föredrar att se...
Enligt en rapport från GroupM kommer linjär TV under året få se sig omsprungna av sin digitala motpart. Genomsnittsanvändaren kommer...
Det är mediaföretagen Sky, Adobe Systems, TVBeat och Alphonso som nu startar ett konsortium under ledning av konsultbyrån MTM. Målet...
World Television Day är ett firande av tv som medium. Bakom initiativet finner vi EBU, ACT och EGTA. EBU är...
Mätföretaget Nielsen har under 25 års tid haft ett samarbete med MMS kring mätningar av svenskars tv-vanor. Nu förlängs kontraktet...
I en ny undersökning framgår det att unga oftare ser tv-program i efterhand via exempelvis streamingtjänster än att se programmet...
Under tisdagen genomfördes TV4s höstscreening där alla höstens premiärer presenterades. I samband med det fick jag möjlighet att sitta ner...
Onlinevideo har växt stort, i synnerhet de senaste månaderna. Så stort att vissa tror att vi, i synnerhet som en...
Det finns många likheter mellan Sverige och Storbritannien – inte minst förkärleken för Monthy Python och Morden i Midsummer. Det...
Vi ser allt mindre på linjär-TV – men skillnaderna mellan hur äldre och yngre tittar på TV har ändrats avsevärt...