Zalando öppnar Fashion Insights Centre för att ta sin ehandel till nästa nivå

Zalando som är en klädbutik på nätet har öppnat ett “Fashion Insights Centre” dit företaget planerar att rekrytera över 200 specialister inom big data, data science och teknik. Syftet är att komma kunden närmare och utveckla verksamheten genom ny insikt.

Zalando har över 100 miljoner besökare varje månad och hanterar miljoner transaktioner dagligen. Zalando är med andra ord en av de stora på nätet när det kommer till mode.

Zalando har kommit på att vägen till nästa nivå för företaget är att fördjupa sina insikter i konsumentresan. Vad får konsumenter att komma till onlinebutiken, vad gör de när de väl är där, hur kan Zalando få dem att spendera mer pengar är frågor som man vill lösa genom att öppna en specialistavdelning.

“Investing to understand these insights has driven our growth since the earliest days of our company and has been the key to our success. The new Zalando Fashion Insights Centre in Dublin will play a major role as we continue to lead online fashion and grow our presence across Europe,” säger Robert Gentz som är en av grundarna.