Ytterligare en respektabel publicist går med i Snapchat

Den kända och respekterade tidningen The New York Times har nu blivit en i raden av publicister som gått med i fotoappen Snapchats Discover-kanal, platsen för medieföretag som vill nå ut till den där svårflörtade Millennial-generationen.
Precis som allt annat på Snapchat så är Discover-länkarna tidsbegränsade, och försvinner efter 24 timmar. Medieföretag som CNN och The Daily Mail finns redan på kanalen, och Snapchats ägare Snap är säkert glada över att ha fått ännu ett tungt namn till sin app.
Både Snap och The New York Times tjänar på initiativet – Snapchat måste visa upp sig som en stark sociala mediekanal inför kommande börsnoteringen, medan tidningshus behöver fler kanaler som når ut till dem mellan 18-34 år – så kallade Millennials.
Kinsey Wilson från teknologi- och produktavdelningen på The New York Times säger  i ett uttalande att man ökar möjligheterna för att få fler digitala prenumeranter i och med detta. Tidningen kommer att publicera artiklar fem gånger i veckan (måndag till fredag), och får nu chansen att nå till 150 miljoner användare.
Läs mer: Snapchat vill göra om länkarna på nätet till QR-koder
En annan förhoppning är såklart att man ska kunna nå ut till en läsarkrets som i allt större utsträckning tar del av nyheterna via sociala medier, istället för traditionella källor.
Innehållet kommer att kunna läsas av Amerikanska, Kanadensiska och Australiensiska läsare, och kommer släppas “inom kort”.