Undersökningsbolaget YouGov ökar sin omsättning med 13 procent varav 11 procent utav dessa härstammar från organisk tillväxt.
Enligt bolaget hade de en stark tillväxt på marknader som Tyskland och USA samt nya marknader som Frankrike och ‘Asia Pacific’.
“We are pleased to report another year of strong organic revenue and profit growth reflecting clients’ demand for our portfolio of global data products as well as for our custom research services. Our continued market share gains result from the sophistication of our data-led products and services and their ability to meet the changing needs of our customer base. The expansion of our model and brand into new markets such as Asia Pacific and France is also contributing successfully to our global development”, kommenterade Stephan Shakespeare resultatet.
Vinsten för året ökade med 16 procent till 106 miljoner kronor. Intäkter från sektionen Data Producs and Services ökade med 22 procent och representerar nu 34 procent (325 MSEK) av gruppens totala. Intäkterna från BrandIndex ökade med 30 procent och Omnibustjänsterna ökade likaså med 18 procent. Custom Research inte lika markant men landade ändå på 9 procent (620 MSEK).