Det internationella undersökningsföretaget YouGov, har fått 15 procent mer i intäkter under det senaste halvåret.
YouGov finns i 21 olika länder, och finns på den nordiska marknaden sedan 2007. Man har paneler i 37 olika länder, också. Företaget har dock fått en del kritik för sina öppna paneler som inte ses som helt pålitliga.
Läs mer: YouGov svarar på kritiken om sina onlinepaneler
Med 41,5 miljoner brittiska pund (nästan 490 miljoner kronor) för de senaste sex månaderna kan man nog känna sig ganska tillfreds. VD:n Stephan Shakespeare anser att framgången “pekar på en lyckad implementation av våra strategier”.
Shakespeare (som inte verkar citera Hamlet) tror att “expansionerna till de nya marknaderna i Asien och Östeuropa har bidragit” till framgången.
Tillväxten i USA låg på 14 procent, Storbritannien 17 procent, och Norden låg på sex procents ökning. Men inte alla siffror är positiva för företaget – i Tyskland har man minskat med tre procent.