Amerikanska företaget Yieldr jobbar både med programmatic och andra annonslösningar för att tillgodose sina kunders olika behov. Det kan röra sig om att få in hotellbokningar eller fylla ett flyg med sista-minuten platser. Yieldr magiska stav är kombinationen data och programmatic som ser till att deras klienter uppfyller sina mål.
Yieldr har slagit sig samman med geolokaliseringsföretaget Digital Element som specialiserar sig på att använda all tillgänglig data, utan att för den delen gå för djupt in i privata datalager, för att säkerställa att sina kunder prickar rätt när de vill använda geografiska data för att marknadsföra till sina kunder. Digital Element jobbar med data i realtid för att nå både mobila enheter och desktop. Yieldr kommer att använda Digital Elements produkt NetAcuity Edge™ i sin marknadsföring för att optimera geolokalisering.
Det var när Yieldr skulle bli mer global som de insåg att de behövde styra sina annonser geografiskt. Efter en upphandling valde Yieldr att gå vidare med Digital Elements.
Niels Baarsma som är CTO och medgrundare av Yieldr kommenterar: “We decided to incorporate Digital Element’s technology into our platform because the accuracy of the geolocation data is second to none and it enables us to target at a hyperlocal level for our clients. Although we have only recently transferred to Digital Element, we are already receiving very positive feedback from clients and are confident about our global expansion plans knowing we have the best technology available.”
“We are excited to be involved with Yieldr’s global expansion. The addition of our accurate IP geolocation data has dramatically improved coverage of global IP addresses for Yieldr and the solution has quickly had a positive impact on clients’ advertising results,” säger Kate Owen som är MD på Digital Element i Europe.
Yieldr blev helt enkelt vassare inom geolokalisering och Digital Elements fick en ny stor kund.