Yahoo och comScore erbjuder kampanjmätningar i realtid

Yahoo och digitalmätningsföretaget comScore har i dagarna avslöjat att de ingått i ett samarbete som skall erbjuda annonsörer jämförbara mätetal för online video , display och mobila annonskampanjer i Yahoos annonsnätverk .

Annonsörer kommer nu ha tillgång till comScores verktyg Campaign Essentials (VCE) via Yahoos rapporteringsverktyg  för att mäta om annonser nått den tilltänkta målgruppen. Samarbetet gör det möjligt för annonsörer att på ett enkelt sätt mäta sina kampanjer, utan att behöva tagga upp allt material, och därefter följa resultaten i realtid.

För närvarande fungerar tjänsten för display och video men efter sommaren ska de båda företagen rulla ut mätningar även för mobil.

ned_brody_yahoo
Ned Brody, Yahoo

Ned Brody som är Head of the Americas på Yahoo kommenterar: “There is a growing need for marketers to easily plan, buy and measure across screens and ad formats. Offering a standard unit of measurement across screens throughout the life of a campaign is a big step toward meeting that need.”