Gigantiska WPP har, likt många andra företag, insett att digitalt är framtiden och för WPP har den insikten paketerats i Gain Theory. Tyvärr har deras webbplats en layout som verkar vara skapad av någon som verkligen gillar PowerPoint.
Gain Theory ska samla WPPs kompetens inom analys med tekniska lösningar, konsumentundersökningar och insikter från hela WPP. Kom ihåg att WPP äger bland annat TNS där Sifo ingår så det finns gott om data innanför väggarna hos koncernen. Med all denna data ska de hjälpa sina kunder att optimera sin digitala närvaro.
Jason Harrison är global CEO och kommer att leda gänget om 200 personer mot nya höjder och ja just det, insikter.
‘There’s no denying that technology today offers us more access to data than ever before but, in doing so it can also create paralysis for companies that need to act quickly. Gain Theory’s predictive analytics and global team of specialists help simplify the process, distilling complex data and providing a holistic perspective to improve marketing results.’ sa Jason om Gain Theory.
Åter till hemsidan. Den andas verkligen inte insikt eller kunskap om den digitala världen. Hemsidan ser ut som att personen bakom spakarna först skapade en Powerpoint, la till musik och sen sa “det här duger”. Gubbarna i kostym tycker säkert att hemsidan är läcker så den kanske tilltalar Accentures målgrupp.
Eller vad tycker du? Maila till redaktion (a) dagensanalys.se