WPP har tillsammans med Daily Mail och Snapchat lanserat Truffle Pig

Det här är inget skämt utan på riktigt ska mediekoncernen WPP tillsammans med tidningen Daily Mail och appen Snapchat lansera ett gemensamt företag som de döpt till Truffle Pig.

truffle_gris
Tryffeln växer under jord, i symbios med ett träd. När den är mogen för att skördas ger den ifrån sig en mycket distinkt doft som gör att hundar, eller tryffelsvin, med sina känsliga doftsinnen kan finna dem.

Truffle Pig kommer att husera hos WPP i New York och jobba med att skapa innehållsmarknadsföring. Stort fokus för Truffle Pig kommer att vara innehållsplanering, utveckling och kreativt skapande för varumärken på digitala medier.

Truffle Pig kommer att använda DailyMail.com, Elite Daily och Snapchat som testplattformar för att skapa egna koncept för att driva på så kallad “story driven marketing”. För Snapchat kommer Truffle Pig att skapa annonser i 3v (vertikala videovisningar).

Martin Sorrell som är VD och grundare av WPP kommenterar lanseringen av Truffle Pig med “In a digital world overflowing with content, consumers crave quality. A next-generation company, Truffle Pig combines media, content and user experience to satisfy people’s appetite for great storytelling – and inspire brand engagement, loyalty and sales.”

> Läs mer här