WPP noterar tioprocentig ökning av intäkterna första kvartalet 2016

Analysjätten WPP – som äger en mängd dotterbolag inom analysvärlden – presenterar sin kvartalsrapport, där de konstaterar en ökning av intäkterna på 10,5 procent.

Företaget har dragit in 3,1 miljarder brittiska pund (cirka 33 miljarder svenska kronor) under det första kvartalet nuvarande år. Man har också märkt denna ökning av intäkterna inom alla områden och företagssektorer, men framför allt har man växt i USA, Storbritannien, och Västeuropa.

Läs mer: Analysjättens framgång fortsätter – WPPs intäkter ökade under 2015

Marknadsföring och medieinvestering var de mest växande sektorerna, med underavdelningarna inom direktriktad, digital och interaktiv reklam som de starkaste grenarna.

VD:n Sir Martin Sorell (bilden ovan) har sagt att företaget kommer fortsätta att satsa på sina tre främsta områden – teknologi, data och innehåll – även i fortsättningen.