Efter en framgångsrik pilotkampanj i Finland med 150 % längre visningstid av annonser, lanserar nu Widespace det första 360-annonsformatet som fungerar både i appar och på mobil webb.
”Det nya formatet öppnar dörren till en ny och magisk 360-värld med oändliga möjligheter förmarknadsförare. Det ger möjlighet att öka både engagemang och kännedom i relationen mellanvarumärken och konsumenter samtidigt som det bidrar med värdefulla data i realtid om huranvändarna interagerar med kampanjer”, säger Adrian McDonald, global produktchef på Widespace.
Det nya 360-formatet gör att konsumenterna kan kliva in i värld full av upplevelser, mycket likvärlden i ett tv-spel eller den i virtual reality. Mobila användare kan swipa eller använda gyron för attse videon från alla möjliga vinklar, vilket ökar engagemang och visningstid avsevärt.
”Kampanjresultaten från 360-videokampanjen är lovande. Interaktionen med 360-kryssningsvideon var 157 % bättre än genomsnittet och tiden som tillbringades med videoannonsen var 150 % över genomsnittet”, konstaterar Anu Koskinen, marknadschef på Tjäreborg.