Keymetrics

Webbtoppen som visar hur svenskar surfar

Google minskade sin räckvidd med 1, 1% jämfört med föregående vecka samtidigt som Blocket passade på att öka med 2,2%.

Flashback.org såg en uppsving i sin räckvidd som med all sannolikhet hade med kravallerna i USA att göra.

Relaterat: Premiär för listan med svenskarnas mest besökta webbplatser!

Även arbetsförmedlingen ökade sin räckvidd med 3,1% nu när sommaren är över och många ungdomar ska söka sitt första jobb.

Bland film- och TV-kanalerna var det SVT.se som ökade mest med 1,1%.

Både Aftonbladet och Expressen backade samtidigt som morgonpressen med DN och SVD ökade något.

Länk till listanVeckans lista hittar du här

Reach 50 är topplista som visar räckvidden för de webbplatser som vi svenskar besöker oftast. Panelen består utav personer i åldrarna 16 till 75 år som surfar hemifrån. Enligt Webmie är det jämn fördelning av panelerna över Sverige. Användarna surfar med webbläsare Chrome, Firefox och Internet Explorer.

webmie_34

 

Den 1 april 2020 släckte vi lampan här på Dagens Analys.

RELATERADE NYHEER
Content marketing för alla
Content marketing för alla