Gear VR, Samsungs senaste satsning på Virtual Reality, kommer snart att få en egen webbläsare. Istället för att som tidigare behöva ladda ner innehållet till sin mobil kommer man nu alltså att kunna surfa direkt från VR-dosan. Men vad innebär detta för framtida marknadsföring?
Med stora kliv går världen mot att integrera verklighet och internet, och suddar ut gränserna mellan båda. I denna nya webbläsare kommer man inkludera sådant som ett virtuellt tangentbord, som man kan skriva på genom att helt enkelt titta på bokstäverna. Vidare kommer man även att tillämpa röstigenkänning.
Läs mer: Samsung Gear VR redan slutsåld
Men för den med intresse i marknadsföring finns förstås frågan – hur blir det med annonserna? Kommer de att förändras? Kommer man att kunna tillämpa denna inneslutande VR-teknologi på nya sätt?
Som vi tidigare skrivit om här på Dagensanalys.se så är 360-gradersvideos på uppåtgående hos bland annat Facebook, och Gear VR är tänkt att vara en integral del av denna utveckling. Med en egen webbläsare kan specifikt skräddade annonser vara en hit, och ge konsumenter en upplevelse utöver det vanliga reklamtittandet.