Oavsett om det är tv, radio, tidningar eller sociala medier spenderar vuxna i Storbritannien sju timmar och 56 minuter varje dag med olika medier.
Undersökningen som är genomförd av IPA heter TouchPoints.
Tiden med media har ökat med 9 procent sedan förra årets mätning och med hela 13 procent sedan 2005. Att spendera tid med flera medier är numera norm. Nära en fjärdedel (26 procent) använder fler än tre olika medier i en halvtimme.
Tv eller video är fortfarande det media som tar merparten av tiden. Efter det är det Out Of Home (OOH), radio och sist sociala medier. Kom ihåg nu att det är den vuxna populationen som studien fokuserar på. För den yngre generationen är det sannolikt tvärtom. Bland millennials är tv fortfarande ett men sociala medier kvalar in som nummer två tillsammans med OOH.
I studien får vi också reda på:
19 procent tittar på Netflix varje vecka.
Facebook når 83 procent av alla millennials och 62 procent av de som är äldre.
Average Daily Hours | Weekly Reach | Medium |
% | ||
4hrs 35mins | 99.1 | TV/Video |
3hrs 28mins | 99.5 | Out of Home |
3hrs 9mins | 91.1 | Radio/Audio |
2hrs 53mins | 76.1 | Social Media |
2hrs 16mins | 10.3 | Cinema |
2hrs 15mins | 74.8 | Internet* |
1hr 10mins | 50.3 | Newsbrands |
50mins | 31.6 | Magazines |