När Voddler startade upp trodde alla att här var nästa stora grej. Några år senare lägger Voddler ned sin verksamhet och lämnar kvar en minuspost om 176 miljoner kronor.
Företaget bakom konsumenttjänsten Voddler har ansökt om att rekonstruera bolaget för att istället satsa på företagsmarknaden och sälja sin teknik till andra företag som vill syssla med att strömma film. Ett vettigt beslut när värdet i bolaget ändå ligger i plattformen Vnet som byggts upp under åren.
Skulderna är idag nära 35 miljoner kronor uppger Dagens Media i en artikel.
Voddlers felsatsning grundas i att man fokuserade för mycket på tekniken och inte på utbudet. När konsumenten trillade in i tjänsten kändes det som att besöka en videobutik på 90-talet. Med otaliga filmer där Chuck Norris var huvudpersonen tröttnade konsumenterna snabbt och övergav plattformen.
Go to Appearance > Customize > Subscribe Pop-up to set this up.
Login with ajax is not installed (or active). To use this feature, please install it. Alternatively remove this icon from this location in Zeen > Theme Options.