SEO-byrån Gaffla är numera verifierad Google CSS-partner till prisjämförelsetjänsten Google Shopping.
Med partnerskapet erbjuder Gaffla kunderna spetskunskap och fördelaktigt pris vid produktannonsering.
– Gaffla är ett av de första företagen i Sverige som uppfyller Googles krav. Vi har redan flera kunder i uppstartsfas, säger Marcus Sjöberg, SEM-specialist och partner på Gaffla.
Google Shopping är Googles prisjämförelsetjänst som visas i Googles sökflöde. I det nylanserade partnerprogrammet kan även externa företag som uppfyller specifika krav, bland annat behövs en egen sökbar site, erbjuda sina kunder möjligheten att synas i Google Shopping.
– Detta är nytt i Sverige, som CSS-partner kan vi erbjuda kunderna billigare kostnad per klick än Google själva.
Intresset hos Gafflas kunder är stort och CSS-partnerskapet kompletterar det nuvarande erbjudandet, skriver företaget.
– Som företag är Gaffla nya på marknaden men vi besitter många års branschkunskap. Vi är såklart stolta över att bli partner till Google och ser stor potential att hjälpa kunder inom många olika branscher, säger Marcus Sjöberg.