JCDecaux – namnet kan kännas bekant om man någonsin sett utomhusreklam. Nu tänker företaget, som pysslar med utomhusreklam, starta ett samarbete med YouGov för få använda deras panel. Tanken är att bättra på planeringen av utomhuskampanjer framöver.
JCDecaux är först ut inom sin gebit – utomhusreklam, alltså – att ta nytta av YouGovs Profiles. Denna panel har 250 000 medlemmar och kan leverera data inom varumärken, media, beteende och attityd.
Läs mer: YouGov rapporterar ökade intäkter
Samarbetet innebär också att ett antal nya frågor kommer att läggas till i YouGovs Profiles, frågor som är tänkta att underlätta för JCDecaux och deras kunder för första gången få tillgång till seriös data i utomhusmiljöer.
I samband med detta lanserar JCDecaux också ett onlinespel för den brittiska marknaden, Locate That Landmark, som ska låta användare få bättre kännedom kring Storbritannien.