Varje månad presenterar YouTube de mest sedda reklamfilmerna på plattformen. Den här månaden står nummer ett ut med över 75 procent av alla visningar.
Först på listan över månadens mest sedda reklamfilmer är ”Clash of Clans” reklamfilm ”How do we get over there”. Av de totalt 115,1 miljoner visningar som de tio bästa filmerna hade stod Clash of Clans för 87,7 miljoner, över 75 procent av alla visningar. Att en enskild reklamfilm står för så oproportionerligt stor del av alla visningar kan enbart bero på att den är så bra. Men det får du bedöma själv, du ser filmen nedan.
På andra plats kom Heinekens reklamfilm Worlds apart med 6,5 miljoner visningar, mindre än 8 procent av Clash of Clans visningar. Deras reklam såg ut som följer:
På tredje plats kom sedan Apple med sin reklam för iPhone 7, kallad ”Barbers”, med 4,2 miljoner visningar. En söt liten film om en familjeägd frisör som plötslig får väldigt mycket kunder.