Undersökningsföretaget UserReport uppdaterar nu sin integration med Google Analytics, och låter sina kunder nu kombinera den sistnämndas beteendedata med UserReports frågeformulär fullt ut.
Genom att integrera och kombinera dessa två metoder kan man få bättre koll på de besökare som klickar sig fram till ens sajt. På så sätt ska man kunna få svar på sådant som ålder eller intressen bland användarna, bland mycket annat – det är egentligen bara sajtens ägare som sätter gränserna (och de svaren man får via webbplatsundersökningarna…)
För att få det hela att funka måste man ha ett Google Analytics-konto, och sedan ska det vara lätt att integrera de båda metoderna, enligt UserReports egen blogg kring det nya släppet.
Läs mer: Så här fungerar Google Analytics 360 Suite – experten berättar
Man kan antingen använda sig av Google Analytics data i UserReport, eller (efter lite mer krånglande) använda sig av UserReports undersökningsdata i Google Analytics. I fallet med det sistnämnda kan man mäta väldigt specifika saker, såsom “medelålders kvinnor med husdjur”.
UserReport har redan haft möjligheten att integreras med Google Analytics sedan några år tillbaka, men säger själva att man nu bättrat på användningsområdena och användarupplevelsen. En viktig orsak till detta uppges vara Google Analytics nya API, som snabbat på laddningstiderna.
Ju mer man vet om sina besökare, desto bättre kan man förbättra ens sätt och metoder för att nå ut till den målgrupp man vill ha. På så sätt kan den förbättrade tjänsten från UserReport komma till god användning.