United Screens utökar samarbetet med Google vad gäller reklamförsäljning på Youtube i Sverige.
“För oss är det här ett kvitto på att vi verkligen tillför ett värde för annonsörer och Google. Vårt fokus på kvalitets- och annonsörsvänligt innehåll har skapat en enorm efterfrågan på vårt egna annonslager på YouTube och vi är i princip utsålda. Genom samarbetet med Google får vi tillgång till hela annonslagret på YouTube och kommer därför kunna erbjuda fler annonsörer möjlighet att jobba med oss”, säger Vigor Sörman, vd och grundare av Splay One, i pressmeddelandet.
“Avtalet innebär att vi nu kan ta emot alla annonsörer som efterfrågar mycket stor kommersiell räckvidd och volym för sina reklamfilmskampanjer, och som hittills kanske enbart kunnat köpa reklamkampanjer på tv. Vi ser fram emot att kunna presentera Youtube Reach för alla tv-köpare och erbjuda årsavtal motsvarande de traditionella linjär-TV-kanalernas räckvidder”, säger Nicole Haman, global försäljningschef på United Screens, i en kommentar.
Youtube Reach når alla Youtube-användare i Sverige.