Unilever har fått nog! Utvecklar eget mätsystem

FMCG-giganten Unilever har fått nog med dagens mätningar och utvecklar nu ett helt nytt tillsammans med World Federation of Advertisers (WFA).

Enligt Unilever ska deras nya system kombinera det bästa från existerande lösningar till en modell för att mäta målgrupper, interaktioner/effekter, direkt impact och impact över både kort och lång tid.

Vad Unilever är ute efter är att skapa en mätning som ger sina och andra varumärken “real transparency of media performance”.

Facebook, Twitter, Google, Kantar och Nielsen är alla med och hjälper Unilever att realisera sin vision.

“Our partnerships have been, and will remain, instrumental in developing an always-on, privacy-safe model for cross media measurement. We are hugely encouraged that our digital and measurement partners worked with us to enable these significant steps towards solving the challenge of holistic media measurement. This represents a genuine willingness across the industry to find creative, effective solutions to shared issues. We look forward to welcoming other leading advertisers and industry associations to the initiative to help address this industry challenge,” förklarar Keith Weed som är CMO på Unilever.