Undersökningsbolaget Ipsos i jätteaffär med GfK

Ipsos har köpt fyra koncernenheter från GfK för över 1 miljard kronor. Sverige påverkas med flytt av personal.

Ipsos har köpt enheterna – customer experience, experience innovation, health och public affairs.

Köpet berör nära 1.000 anställda som nu tillhör Ipsos ifrån 25 länder, därav Sverige är ett av dessa.

Konsumentpaneler i Spanien och Portugal ingår inte i köpet.

“The deal has been driven by our relentless focus on providing the best possible service to our clients and our ambition to become stronger in the areas of customer experience and mystery shopping, innovation and user experience, healthcare, and public affairs. I look forward to welcoming the GfK Research teams to Ipsos and together strengthening our skills in these four key business areas, reinforcing a global powerhouse in market research, with the best talents in the industry,” kommenterar Didier Truchot som är grundare, ordförande och vd för Ipsos.

“The divestment of our custom research business is the next important step in transforming GfK into a truly technology enabled data analytics provider with a clear client-centric focus on our core assets in our key industries and markets. We are very happy that Ipsos decided to acquire our custom research business and with that will become a great future home for our custom research employees,” kommenterar Peter Feld som är vd för GfK.

GfK kommer nu att öka sitt fokus på digitalisering och innovation inom områdena Technology och Durables. Det handlar om data från point-of-sale, köp-tracking, konsumentinsikter, effekter från marknadsföring, effekter från försäljning och mediemätningar.

Affären ska vara i hamn senast 30 september.