TV mår alldeles utmärkt!

MMS som mäter TV har sagt det igen och åter igen och nu bekräftar Kantar Sifo att linjär-tv mår bra och är faktiskt starkare som reklamkanal än tidigare.
Internet har ännu inte tvingat tv att kapitulera men det sker en gradvis förflyttning till On Demand-tjänster.
Dagligt tittande:
Linjär TV 44,2 % (nedgång 16,4 % sedan förra året)
Webklipp/WebTV 25,9 % (uppgång 5,7 % sedan förra året)
Tidsmässig förskjutning till streamad rörlig bilds fördel:
SVT  – 77 Minuter
Kommersiell TV – 80 Minuter
Internet / Strömmad rörlig bild – 88 Minuter
Rörliga bilder blir allt mer fragmenterad och det är en kombination av kanaler som gäller för landets mediebyråer när man vill nå ut till den stora massan.
Som exempel är TV störst då det kommer till nyheter. Men de yngre målgrupperna förlitar sig allt mer på On Demand tjänster som sociala medier och nyhetssajter.