Enligt en nyligen publicerad rapport använder sig den stora majoriteten av marknadsförarna av e-mailbaserad annonsering, trots att den levererar låga CTR-siffror (klickfrekvens).
Siffrorna från Direct Marketing Association (DMA) visar att 84 procent av marknadsförarna använder sig av e-post som kanal för sin marknadsföring. Det finns dock en viss förklaring till detta, trots dåliga CTR-värdena.
Det visar sig nämligen att hela 98 procent av de skickade mailen levereras (en ökning med 11 procent sedan 2010), något som kan förklara att 41 procent av marknadsförarna anser detta vara den bäst presterande kanalen.
Läs mer: Video: Bara millisekunder på dig att fånga konsumenternas uppmärksamhet
Samtidigt så kan man inte blunda för att klickfrekvensen för e-mailbaserad annonsering fortsätter att sjunka – sedan mätningarna började år 2010 så har du minskat varje år, och låg 2015 på bara 2 procent.
Gilla Dagensanalys.se på Facebook!