Vi har stängt från 1 april 2020
Keymetrics

“Tror att jag har blivit professionell vloggare istället för marknadschef”

Louise Andersson och Jobylon har under ett år spelat in över 40 avsnitt av den populära HR-vloggen #HREats. Det som började som ett test har idag blivit företagets viktigaste varumärkesinitiativ.

Louise Andersson som är head of marketing på Jobylon medverkar i det senaste avsnittet av podcasten Digital Marknadsföring med Tony Hammarlund.

I intervjun berättar Louise Andersson bland annat om hennes karriär, marknadschefsrollen på Jobylon och storyn bakom HR-vloggen #HREats. En vlogg där Jobylon under ett år har släppt drygt 40 avsnitt och initiativet fyller idag en viktig roll i företagets marknadsföring.

Jag tror ibland att jag har blivit professionell vloggare istället för marknadschef. Det är ett fulltidsjobb men det är så himla värt det. Och det är den absolut största bidragande faktorn för att vi har lyckats stärka varumärket som vi har, säger Louise.

Louise delar även med sig av hur Jobylon arbetar med sin övriga digitala marknadsföring, hur det är att bygga marknadsteam där flera medlemmar arbetar remote samt vad som krävs för att bli en bra marknadsförare idag.

Som en extra bonus så berättar Louise även om vad hon ser som nycklarna inom B2B-marknadsföring. På tonyhammarlund.io finns poddinlägg med länkar till alla resurser och verktyg som nämns i avsnittet.

Här kan du lyssna på podden:

Avsnittet finns ute på alla poddplattformar:

Apple Podcasts
Spotify
Acast

Den 1 april 2020 släckte vi lampan här på Dagens Analys.