Tradera fejlar grovt med kampanjutskick

Jag fick nyss ett mejl från Tradera där de skriver stolt att deras datorer klurat ut vad jag är intresserad av att buda på. Eftersom jag använt Tradera två gånger i mitt liv blev jag förvånad över hur deras datorer lärt känna mig så väl. Med ett öppet sinne valde jag att öppna kampanjutskicket.

Jag är en rätt så enkel kille som gillar att resa, träna, åka motorcykel och sen självklart allt som berör teknik och digital marknadsföring. Jag blev ganska förvånad att Traderas datorer kommit fram till att Rotad stickling av elefantöra ska vara en grej jag är intresserad av.  Alltså vad är en rotad stickling av Elefantöra? Visar sig efter lite googling att det är en växt som blir lövig.

tradera_fail_data_2

Jag har aldrig använt klockor, inte ens när jag var ung, men Tradera tycker att jag ska vara intresserad av att ha en och att det är en Omega Seamaster De Ville som ska pryda mig. Den ser fin ut på bilden men om jag ska ha en klocka blir det nog en Apple Watch (som jag recenserat) eller en smartklocka med Android. Min klocka, om jag ska ha en, ska vara funktionell och högteknologisk. Den där Omegan ser ut att komma från 1800-talet.

tradera_fail_lista

Förutom en ny klocka och ett elefantöra tycker Tradera att jag ska ha en sportbåt, trädgårdsprodukter, Record Ambassadeur 5000 (ser ut som en fiskerulle) och en Eva Solo Vattenkaraff. Jag menar come one! Om några produkter ligger utanför mitt intresseområde så är det just alla som Tradera listat i sitt kampanjutskick till mig. Om nu Traderas datorer är så dåliga på att lista ut vad jag vill buda på måste deras tjänst vara minst lika dålig.

Kampanjutskicket reflekterar hela Traderas verksamhet. Mitt förtroende för företaget är nu på minus och tjänsten verkar vara framtagen av ett gäng klåpare. Det är nästan så att jag vill sjunka så lågt att jämföra denna kampanj med alla Viagra-mail som hamnar i min skräppost.

Det här utskicket kan bli en ny bottennivå till vilken andra kampanjer kan jämföra sitt arbete. Vi döper den nya nivån till Tradera-ultra-fail.

Tradera ni behöver hjälp! Men oroa er inte för vi har tusentals läsare varje dag som förstår och kan digital marknadsföring. Vi sträcker ut vår hand till Er –  nu är det upp till er att ta den.