Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

100 senaste

24 april 2018

Loopia satsar på e-handel

Nördhumor: Du ska med all din kunskap göra världen bättre

Tittandet på onlinevideo fortsätter öka kraftigt

Krönika: En ny början för VR och 360 video

IAB Tech Labs köper DigiTrust för att skapa standardiserat webb-ID

Guldtuben anklagas för att favorisera dem som arrangerar event

Therese Lindgren är Youtubes svenska drottning

5 praktiska tips för digitala marknadsförare inför GDPR

Betalvägg eller annonser?

Spoon kliver ut i Europa genom köpet av brittiska Southerly

Google krossar marknadens förväntningar med en tillväxt om 26 procent

Här är alla nomineringar till Guldtuben 2018

Wiener blir ny VD på comScore

GDPR-guide för marknadsförare

Procter & Gamble börjar åter annonsera på Youtube

AIK Fotboll moderniserar sig genom att släppa en egen app

Varför tog det så länge? Nu kan du köpa Apple Watch med mobiluppkoppling

23 april 2018

Åhléns väljer LINK Mobility för marknadsförings-SMS

Facebook hatade pre-roll-videoannonser blir nu del av deras flöde

Så här samlar Facebook data på personer som inte har ett konto

Mycket stress kring GDPR beror på missförstånd

Reklamblockeraren vinner i högsta domstol och lättnadens suck hörs på internet

Tjänster som prioriterar användaren vinner i längden

Tietos hjälper svenska startups att utveckla AI-lösningar

22 april 2018

Youtubern Simone Giertz får spons av HBO och försöker bli amerikanska

TUI får ny nordisk kommunikationschef

21 april 2018

Webbläsare och publicister går ihop för att skära bort mellanhänderna i annonsaffären

Nyhetsmedia och annonsörer skapar gemensam ny mätvaluta

20 april 2018

Alla företag behöver effektiva texter som når ut i bruset

Åtta av tio svenskar saknar kunskap om nya personuppgiftslagen

Netflix kostar de svenska tv-husen en halv miljard kronor i förlorade reklamintäkter

Åldersgränsen på nätet är numera 13 år

Tittandet på onlinevideo fortsätter kraftigt uppåt

Miljontals användare har installerat falska annonsblockerare

IBM vill med hjälp av blockkedjan förbättra annonsmarknaden

Ännu en deepfake visar på hotet med tekniken

19 april 2018

Viktigt: Google uppdaterar avtalsvillkoren för Analytics som du nu måste godkänna

Facebook börjar sälja data om vad konsumenterna kommer att köpa

Inget syfte – ingen business

Olle F. förklarar: Den krokiga vägen från Brownie till Selfie

Annonsplattformen som stänger ned i Europa pågrund av GDPR

Snapchat lanserar shoppingfilter som lyfter fram varumärken och adderar funktion

Nu kan alla shoppa direkt från Amazon

Kronans Apotek satsar på AI marknadsföring

Cisco vill konkurrera med Skype och Google Hangouts

Nu blir det då äntligen tyst i Google Chrome

SvD värvar Guldspadevinnaren Mathias Ståhle

18 april 2018

Facebook vill ge användarna nya valmöjligheter kring integritet

TV4play certifierade enligt Annonsvänligt Sverige

Hit försvinner pengarna i programmatic-kedjan

Fortsatt fokus på AI på 2018 års konferenser

10 timmar i veckan läggs på binge-watching – Infograf

Att bevaka vad som skrivs om ditt företag är viktigt

Så här fungerar sökmotoroptimering i praktiken

Apple lanserar en ny prenumerationstjänst för tidningar

Adobe satsar på röststyrning – köper startup som utvecklar rösttjänster

17 april 2018

Så här mycket tjänar du på att hyra ut ditt hem via Airbnb

Mark Zuckerbergs årslön är 8 kronor

Så här tycker andra om vår onlineutbildning i digital marknadsföring

5 enkla digitala marknadsföringstips som fungerar

Skrattsalva: Är det så här Millennials läxar upp sina barn?

Man delar gärna data direkt med företag, men inte med 3:e part

Många har fel i sin Ads.txt och som bör åtgärdas omgående

Tusentals appar bryter mot GDPR

Videoannonser är bäst tycker marknadsförare inom B2B

16 april 2018

Knarkhandlare dömd med fingeravtryck tagna med foto från WhatsApp

Vem skickar sms idag?

YouTube och Google använder GDPR för att stänga ute tredjepartsaktörer

71 procent tycker att annonserna på nätet är mer påträngande än för 3 år sedan

EU börjar undersöka hur data samlas in på sociala nätverk

Förra veckans mest lästa artiklar – på Sveriges största nyhetssajter

SVT testar Mixat för att nå den yngre publiken

Http-kakor får kortare livslängd i Chrome

Google tar efter Snapchat och tar fram självförstörande e-postmeddelanden

I USA börjar kabelföretagen bundla med Netflix

Martin Sorrell väljer att lämna WPP efter 33 år

E-postadresser utan företagsnamn upplevs vara oseriösa

13 april 2018

Nationalmuseum skapar ny digital museiupplevelse

Mycket diskussioner kring GDPR och privatliv på NextM

Alla uppdateringar i Googles sökalgoritmer under 2017

Jämlikhet och utveckling i fokus på Salesforce event

Timo hade rätt! Annonseringen på Facebook ökar trots ”skandalen”

Firefox först ut med spårningsblockerare till din iPhone

Bli kändis på Instagram och dubbla dina likes för 65 kronor i månaden

Akademiker får access till privat data på Facebook för att förstå hur sociala medier påverkar våra liv

12 april 2018

Då öppnar Amazon sin svenska onlinebutik

Com Hem och Boxer lanserar Tv hub

Snart kan du använda fingeravtryck för att logga in på hemsidor

5 saker som kommer att ställa till det för Facebook och Mark Zuckerberg “I’ll have my team get back to you”

Design, AI och personalisering viktiga teman för datavisualisering i framtiden

Nu räcker det med skitsnacket om Facebook

Leksaksrobot från IKEA städar ditt hem

Snart kommer 2:a generationen av Snap Spectacles

Native dominerar under 2018

Nielsens nya Enterprise Audience API ska hjälpa annonsörer att målgruppsstyra reklamen

Förra veckans mest lästa artiklar – på våra största nyhetssajter

Google ändrar om i Analytics för att anpassa sig till GDPR

11 april 2018

EVRY köper Findwise och storsatsar på Norden

Är ditt företag utsatt för en cyberattack? Risken är stor att det pågår fast ni inte veta om det ännu!

5 tips hur du använder programmatic för att bygga ditt varumärke