Tomatvarumärket Mutti fattar att de måste boosta sin egen närvaro på nätet och för att göra det tar de till Growth Marketing. Till och med tomater måste vara online för att nå ut till konsumenterna.
När Mutti nu ska förnya sin globala webbplats väljer företaget att samarbeta med Genero vars uppgift är att först skapa ett koncept för Muttis internationella webbplats och sedan förverkliga sajten, som ska sprida matlagningsinspiration världen över.
Muttis ja Generos vägar möttes redan 2017, då Mutti behövde innehåll för sociala medier på den nordiska marknaden.
Då gjorde vi några lyckade videoprojekt och nu fortsätter vi samarbetet i ett större projekt, säger Sebastian Östman som är operativ direktör på Genero.
Våren 2019 konkurrensutsatte Mutti uppdraget att ta fram ett nytt koncept för Muttis internationella webbplats och förverkliga det. Det handlade om en stor anbudsgivning, i vilken många byråer deltog.
Vi valde Genero främst på grund av deras expertis inom digital marknadsföring och de fina resultat som Genero har lyckats uppnå inom sökmotoroptimering. Genero arbetar resultatinriktat och tar i där det behövs. Generos synsätt är både öppet och internationellt, och det är något som vi uppskattar, säger Gelo om Muttis val av Genero som samarbetspartner.
Vi vill växa internationellt, och därför passar det utmärkt att vi samarbetar med Mutti. Att vi lyckats få Mutti som kund visar att vårt kunnande värderas högt även utanför Finlands gränser, säger Östman.