Mediebyrån MediaCom har nyligen värvat Tom Kelly som ny Digitalchef.
Tom har gedigen erfarenhet av såväl e-handel, sök och programmatic och kommer kunna utmana de transformeringsprocesser som kunder och branschen just nu genomgår. Tom kommer på daglig basis att leda det digitala teamet på MediaCom.
“Vi är superglada att ha lockat Tom till MediaCom. Digitalt för oss är förstås inte längre bara en kanal i mediemixen utan handlar om så mycket mer såsom teknik, data och partnerskap. I nära samarbete med GroupM har vi utökat och integrerat flera nya specialistområden i vår dagliga verksamhet. Med Toms bakgrund blir han ett fantastiskt komplement till vårt team av digitala superstars,” säger Marie Melin, tf vd på MediaCom.
“Jag anser att MediaCom som en ”Content + Connections”-byrå är väl positionerade för att tackla kundernas framtida utmaningar. De vägrar jobba i silos utan har ett cirkulärt systemtänk med ofantligt mycket spännande data och insikter. Vi ska tillsammans med våra kunder lista ut vad som behövs för att nå framgång och sen ska mitt team få det att hända, vad lösningen än må vara. Det är högst sannolikt att det i många fall kommer att falla långt utanför ramen för en traditionell medieplan,” säger Tom.