Trots att våra medievanor är under förändring är det ett program som lockar miljontals barn och vuxna framför TV-rutan.
Kalle Anka och hans vänner drog i år en publik på 3 340 000 TV-tittare på julafton. Programmet tappade tittare jämfört med tidigare år.
Vi ser att det är en stark tradition att samlas kring Kalle på julafton. Man sitter och tittar tillsammans hela familjen och så för man traditionen vidare till sina barn, detta trots det stora medieutbud som vi har idag, säger Karina Malmsten, MMS.
År | Genomsnittligt antal tittare |
2019 |
3 340 000 |
2018 |
3 775 000 |
2017 |
3 859 000 |
2016 |
3 734 000 |
2015 |
3 439 000 |
2014 |
3 706 000 |
2013 |
3 560 000 |
2012 |
3 885 000 |
2011 |
3 495 000 |
2010 |
3 355 000 |
1994 |
3 225 000 |
Vi ville lägga upp bilden från pressmeddelandet men det känns som att TT då kommer och delar nya böteslappar. Så vi vågade inte. Istället publicerade vi en bild från Pixabay.