För att möta efterfrågan på framtidens erbjudande, från befintliga och blivande kunder stärker The Amazing Society upp inom områdena content och media med ett antal nya rekryteringar.
– Vi tänker alltid “social and digital first” i det vi gör, så även i rekrytering, och vi anpassar konstant kompetensen på byrån för att ligga i absolut framkant, med fokus på att bygga innehåll och erbjudande som ger bäst effekt, säger Tobias Franzén, vd på The Amazing Society.
Julia Bläckt och Jessica Dahlen kommer att förstärka byråns mediateam, en av de centrala delarna av The Amazing Society. Jessica är nyutexaminerad från Medieinstitutet och har därigenom erfarenhet från både Carat och GroupM. Även Julia kommer från Medieinstitutet och har samlat på sig erfarenhet från Klikki och Bizkit Havas.
Innehållsproduktion har vuxit till ännu en central del hos The Amazing Society och nu värvas Gabriel Tiedtke som tidigare frilansat som filmfotograf åt exempelvis Björn Borg, TUI Group, Warner Music och Ten Music Group med artister som Nicki and the Dove, Josef Johansson samt Alvaro Estrella. Gabriel har även jobbat för Nice One och TV4 och kommer bidra stort med att göra rörligt innehåll.
Dino Mujkanovic blir kundansvarig och strategisk rådgivare efter att en tid ha drivit eget konsultbolag inom digital kommunikation med kunder som Nymans Ur, Kungliga Magasinet och Ross Arkitektur. Dino har även erfarenhet från MediaPlanet och Nöjesguiden.