Telia ökade effekten i sin digitala annonsering med 220 procent

Telia har under en tid arbetat hårt med att optimera sin digitala annonsering. Till hjälp har man använt insourcing, det vill säga att hyra in digital spetskompetens.

“Det har gett oss ett stort lyft i den digitala marknadsföringen. ROAS – Return Of Ad Spend – ökade 220 procent när vi tog hjälp av en digital marketing specialist som blev kravställare och höll i projekt.”

Det är viktigt att någon tar ledning i de digitala projekten och ser till att optimera dem med korrekt taggstruktur och konverteringsstrategier. Ofta sätter dock tidsbristen stopp för den befintliga organisationen eftersom de är fullt upptagna att få ut alla kampanjer i tid.
Att ta in en extern digital specialist som ser till att alla processer optimeras kan ge ett enormt lyft i marknadsföringen, genom att sänka CPO – Cost Per Order – samt öka effekten i reklaminvesteringarna.
Läs gärna mer om hur vi gjorde här! 
Det här måste du göra för att uppnå ökad effekt:
– Sätta upp digitala mål med KPI:er – Key Performance Indicators
– Se till att det finns tracking och digitala mätningar
– Konstant se över av alla processer – internt och externt
– Optimera alla kampanjer i samtliga digitala kanaler
Att investera i en resurs som ser till att allt detta blir gjort är en mycket bra investering. Kostnaden för att insourca en digital expert belönar sig i ökad effektivitet och ROI – Return Of Investment.
Fördelar med att ta hem affären:
– Kommunikationen blir effektivare om den hanteras av de som känner företaget och dess kunder.
– Företaget får direkt tillgång till egen data
– Möjliggör kortare ledtider mellan analys och handling
– Man kan gå ifrån kortsiktigt kampanjarbete och mot ett mer långsiktigt och kanaloberoende arbete
Vill du veta mer, hör av dig till Simon på Anegy så bjuder vi på 1 timmes konsultation!  simon.milton@anegy.se