Tele2, SJ och IKEA. Det är bolagstrion som är ledande i Sverige när det kommer till digitalisering enligt den årliga rankingen Digital Leaders in Sweden 2019 från managementkonsultbolaget BearingPoint.
För fjärde året i rad har BearingPoint undersökt hur mogna svenska storbolag är när det gäller den digitala kundupplevelsen. I rapporten ”Digital Leaders in Sweden 2019” har 85 av dem jämförts utifrån 252 kriterier inom sex olika kategorier: digital marknadsföring, digital produktupplevelse, e-handel, e-CRM, mobila tjänster och sociala medier.
Här är listan:
Snittbetyg 2019 (Snittbetyg 2018)
- Tele2 B2C, 3.4 (3.3)
- SJ, 3.4 (2.9)
- IKEA, 3.4 (3.0)
- Telia Company B2B, 3.4 (3.3)
- Bonnier, 3.3 (2.6)
- E.ON, 3.3 (2.7)
- Electrolux, 3.3 (3.1)
- Clas Ohlson, 3.3 (3.2)
- Scandinavian Airlines, 3.2 (2.9)
- Tele2 B2B, 3.2 (3.3)