Viewability, alltså hur konsumenter ser och nås av annonser, är ett ständigt hett ämne inom den digitala marknadsföringen. Nu startar...
För över ett år sedan lovade Facebook att de skulle ändra hur de räknar organisk räckvidd för inlägg på Pages....
Förra sommaren började mätföretaget Nielsen att mäta annonser som visas i YouTubes app i USA. Nu kommer mätningarna till Europa...
Den största utmaningen ligger i att det inte finns några riktlinjer för mobila annonser, trots att mobilanvändandet ökat markant de senaste åren.
Närmare 60% av de som inte litar på dagens sätt att mäta reklam och kampanjer är under 30 år visar...
Det är en stor dag när jätten Google vikar sig för massorna och integrerar en öppen SDK för att mäta...
Integral Ad Science (IAS) presenterar idag sin Media Quality Report för andra halvåret 2019 som visar att viewability på desktop...
Idag pratar marknadsförare om att de behöver öka viewabilityn för sina annonser i digitala kanaler. Men att människor undviker att...
Nu kräver annonsörer att reklamen ska synas. Schibsted är först ut med en produkt som ska garantera att alla mottagare...
Nu släpper mediebyråkoncernen GroupM sin nya standard för att mäta viewability. Syftet är att skapa en ökad tydlighet och bättre...
Under tisdagen genomfördes TV4s höstscreening där alla höstens premiärer presenterades. I samband med det fick jag möjlighet att sitta ner...
Comscore meddelade tidigare i veckan att de till sommaren kommer göra mätningar av annonsers synlighet tillgängliga helt gratis genom en...
Det har länge diskuterats vilken standard som ska gälla för viewability. Incorporated Society of British Advertisers (ISBA) har nyligen antagit...
Företaget Integral Ad Science (IAS) håller på, tillsammans med en grupp företag, att undersöka vilken effekt viewability har på konverteringsgraden....
I företaget Meetrics senaste mätning framgår det att annonser fått lägre synlighet första kvartalet 2017 är tidigare. Det motsvarar ca...
Den senaste benchmarkrapporten från Meetrics visar att viewability sjunker under andra kvartalet 2018. Med ett värde om 64% är genomsnittlig...
Siffror från en studie kring annonsinvesteringar gjord av IAB, i samarbete med PwC, visar förutom investeringarna också att vi tittar...
Detta må vara något av en udda nyhet – ett företag som gör det som andra i branschen gärna tar...
Forskning från branschorganisationen IAB (Interactive Advertising Bureau) Europe visar att mat i allt större mängd rör sig från att mäta...