Globala marknadsföringsorganisationen WARC släppte nyligen rapporten Marketers Toolkit 2020 som visar att marknadsförare i år kommer att satsa på långsiktigt...
Analysföretaget TrackMaven har undersökt 27 000 varumärken på nätet och kommit fram till att sociala medier lönar sig. Om man...
Reklam i podcasts börjar ta fart och nu uppger 27 procent att de upptäckt nya varumärken när de lyssnat på...
En ny undersökning från Havas Media säger att 77 procent av alla varumärken inte är viktiga för konsumenterna. I studien...
Vilka varumärken påverkar oss mest i vårt dagliga liv? Vad är det egentligen som gör ett varumärke inflytelserikt? För femte...
Flera rapporter på senare tid har tytt på att stora varumärken inte lyckas locka yngre köpare, utan att dessa går...
Google inför möjligheten att blocka annonser från specifika sidor och inte från en hel domän, samtidigt skapas ett nytt ”Policy...
Undersökningsbolaget Nielsen har genomfört en global studie om hur man digitalt konsumerar rörlig bild och resultaten varierar stort. Fler än...
Volvo är fortfarande i topp, medan ICA och IKEA hamnar på andra respektive tredjeplats. YouGov BrandIndex har undersökt vilka varumärken...
Brand Finance har i sin årliga rapport kring världens ledande varumärken listat Sveriges värdefullaste varumärken. Det visar sig bland annat...
Varumärken vill verka stora på sociala medier och många får flera miljoner följare. Men det visar sig att en hel...
Företaget MBLM har undersökt vilka varumärken konsumenterna älskar mest, och vilka de helt enkelt inte kan leva utan. 386 företag...
Global Brand Simplicity Index™ är en undersökning som tagits fram av varumärkesbyrån Siegel+Gale. I den får vi veta vilka varumärken...
Vilka varumärken skulle svenskarna vara mest stolta över att arbeta för? YouGov BrandIndex lanserar topplistan för 2019 över de varumärken...
Fler än hälften i en studie genomförd av undersökningsbolaget YouGov anser att varumärken producerar innehåll på internet bara för att...