Som företag eller organisation är transparens oerhört viktigt. Samtidigt ratar allt fler kunder annonser och kräver ett allt mer givande innehåll. Hur syns man utan att "sälja"?
Köper du aktier på börsen, men har svårt att hitta de där riktiga vinnarna? Satsa på företagen med starkast varumärke....
För snart tre år sedan tillträdde Christoffer Tyrefors posten som VD för cykelkraft, och har på den tiden fyrdubblat företagets...
I en studie som genomförts av Mobile Marketing Association tillsammans med RadiumOne rapporteras att hela 66% av marknadsförare är osäkra...
Yngre generationer är mer benägna att handla av ett företag vars syfte är gott. Varumärken har ett ansvar, och 40%...
Enligt en ny EU-förordning kan du sedan igår (söndag 1/10) registrera flera aspekter av ditt varumärke än bara en grafisk...
En studie från företaget Quadrangle presenterades under gårdagens Customer Summit i London. Den visar att konsumenter idag upplever att de...
Enligt en rapport från Kantar bör företag fokusera sina aktiviteter på att förtydliga företagets syfte. En genomgång av 20.000 konsumenter...
Det var inte länge sedan Grow köpte upp innovations- och förpackningsföretaget NINE. Nu kommer man själv att införlivas i det...
Trots att Google och Facebook dominerar i appvärlden finns det utrymme för varumärken att också fånga sin egna publik. Med...
Lego toppar rankingen om vilka varumärken som har bäst rykte inom EU. Tvåan lär nog förvåna dig och vi ser...
I veckan bjöd företagen Proof Analytics och Next State in till ett seminarium med mingel. De båda företagen jobbar visserligen...
Företaget Unruly mäter den känslomässiga respons som människor har på olika reklaminslag som de ser, och vi har fått ta...
De två största utmaningarna för Content marketing är att skapa engagerande innehåll och att jobba konsekvent. 70 procent av alla...
Färre än var fjärde kampanj på nätet följs upp med mätningar av brand effectiveness. Bakom studien är On Device Research...
Hur väljer kunder ett varumärke i en tid då pris och kvalitet inte är allt? En global studie från Accenture...
Undersökningsbranschen är stadd i stor förändring, och flera företag försöker nu både hitta nya sätt att göra undersökningar på och...
När intresset för varumärkesbyggande kommunikation och kundupplevelsen ökar gasar Pool och rekryterar tre nya medarbetare: Tomas Carrfors, Sandra Kollberg och...