Den kända tidningen The Guardian har nyligen utfört en undersökning, där de frågat tonåringar och unga vuxna om de slutat...
Att reklam i mobilen nästan blivit obligatoriskt är nog ingen överraskning för dem som följer vår rapportering här på Dagensanalys....
Idag släppte IIS – den oberoende organisationen som jobbar för att främja internetanvändande – en rapport som kan vara intressant...
En ny amerikansk undersökning visar på deprimerade siffror för den som fortfarande drömmer om att bli app-miljonär; varann användare laddar...
Enligt en ny studie så har man nu nått en vändpunkt i förhållandet mellan “traditionella” och digitala medier. Som en...
Ny forskning kring vad som får oss att göra ett köp verkar peka på att recensioner är viktigare än vad...
Allmänheten i allmänhet välkomnar teknikens framtida intåg i vårt vardagsliv, något vi ser allt mer redan idag (tänk smartphones). Man...
En studie som intervjuat 120 experter inom digital marknadsföring visar att en klart majoritet av dessa tror på att investeringarna...
En undersökning baserad på 13 länder i Europa pekar tydligt på att konsumenter över 50 år blir allt mer inflytelserika....
En studie av analysföretaget Nielsen utförd åt Google visar att YouTube och “traditionell” linjär-TV inte alls behöver konkurrera med varandra...
Ny forskning visar att det främst är kvinnor om skriver recensioner eller betygsätter på internet, i så många som 58...
En studie av onlineköparnas vanor visar att majoriteten av konsumenterna vill veta andras åsikter innan de genomför ett onlineköp. Annan...
Enligt en ny studie så påverkas unga vuxna – de mellan 18-24 år – mer av andra familjemedlemmar än vänner...
En ny studie gjord på 12 000 Australiensiska gymnasiestudenter bevisar vad många av oss dataspelare kan misstänka – det verkar...
Brittiska internetanvändare släcker periodvis ner dator- och mobilskärmar i allt större utsträckning, enligt en studie från Ofcom. Resultaten pekar på...
Enligt en nyligen publicerad branschstudie kring framtidens digitala video så visar det sig att majoriteten av amerikanska företag upplever att...
Det kan låta som en bra idé – att erbjuda personligt anpassade annonser till rätt konsumenter och på så sätt...
En undersökning från Greenlight VR, visar att en stor majoritet tycker att företag som använder sig av VR-teknik är “moderna”...
En ny rapport från AudienceProject om våra nordiska nätvanor visar att tre av fyra är aktiva på Faceboook och att 72...
Enligt ny forskning har många företag svårt att fördela ansvaret när det kommer till analys. Många är inkonsekventa eller helt...