Salesforce vill bli bättre på dataanalys och framförallt visualisering av data. Därav köpet av Tableau. World’s #1 CRM and #1...
Är du nyfiken på vad som kommer hända med allt prat kring AR, VR med mera och hur vi kommer...
Nu bjuder SMIF in till del tre i serien paneldebatter om Framtidens Research. Den här gången är det dags att...
Data- och analysföretaget Tableau stuvar om i sin ledning – något som kan peka på att man är allt närmare...
Alla företag med en digital strategi har förstått att framgång grundar sig på data och analys. Men hur gör man...
Data är det nya guldet, det vet alla. Analytikerna är företagens guldsmeder som omvandlar data till snygga enkla och lättöverskådliga...
Om du vill upp nå maximal effekt måste du grunda dina beslut på data och analys. De insikter du får...
Nu släpps Tableau 9.2 som bjuder på enklare dataförberedelse och anpassade kartor – även med iPhone. Tableau Software släpper en...
Vill ni få ledningen med er och ta del av alla smarta analyser, då måste all intressant data filtreras ned...
Onlinevideoutbildningar är det nya sättet att lära sig det allra senaste. Därför bjuder Tableau på en specialanpassad onlineutbildning till digitala...
Digitala specialister och marknadsförare måste idag utnyttja sin strategiska position genom att använda data på ett smart sätt för att uppnå full effekt av sina investeringar.
As data becomes the next frontier for innovation, digital specialists and marketers need to harness its strategic value. Brands require fast, easy and accessible insight into their data to inform campaigns, drive efficiency and stay ahead of the competition. To this end, the role self-service data analytics plays in the marketing environment has become more important than ever.
Tableau flyttar in Facebook, Twitter och Google i din mobil så att du kan analysera data när du vill
Tableau levererar en helt ny mobilupplevelse med en enklare tillgång till all data. Nya Tableau 9, 1 gör det lättare...
Du är inkallad till ledningsgruppens kick-off där du skall berätta en historia om era kunder, vilka de är vad de gör...
Grunden till all framgång är agerbar data, men problemet har alltid varit att det är krångligt att ta fram siffror och dessutom svårt att redovisa dessa på ett enkelt och överskådligt sätt.