Bilder före ord och och hashtags före sök är några av trenderna som denna infographic från TwinEngine visar. TwinEngine är ett amerikanskt företag som...
Sociala medier
Mun till mun eller engelska word-of-mouth är marknadsföring som förlitar sig på att nöjda kunder sprider budskapet vidare.
Är du intresserad av lite roliga fakta om sociala medier? Då ska du spana in den här videon av Erik...
Magin på nätet händer när du interagerar med din publik. Tänk på sociala medier som en förlängning av ditt varumärke och en kanal för att få visa upp din personlighet, som ett sätt att få en mänsklig förbindelse med andra människor digitalt.
Resonansen av det visuella yttrar sig i Instagrams tillväxt. Den är den snabbast växande plattformen som har 200 miljoner användare och ett engagemang på 1,5 procent, vilket är 15 gånger större än Facebooks 0,01 procent i engagemang.
Galloway säger att en algoritm som som baserar sig på olika communities storlek och engagemang skulle visa att Instagram är den mest kraftfulla sociala plattformen.
Uppskattningsvis 3 miljarder dollar av omsättningen i privata sektorn i USA drivs av vädret. Betyder det att ölförsäljningen ökar när det är varmt väder?
I princip alla företag har en egen Facebooksida idag, hur de används varierar dock mycket stort. Att skapa framgång via...
Svenske Fredrik Bernsel, ansvarig för partnerskap i Europa, Mellanöstern och Afrika, berättar hur du skall göra för att öka ditt nätverk på Linkedin. Linkedin har idag 300 miljoner professionella användare världen över.
Enligt obekräftade källor skall Linkedin flytta in i 450 kvadratmeter på Birger Jarlsgatan, detta ger plats för ca 40 pers....
Du har satt ihop en fantastisk marknadsföringskampanj som omfattar alla marknadsföringselementen utom - hashtaggen. Hur många gånger har du bara slentrianmässigt lagt till en hashtag till din kampanj, eller inte lagt till den alls? Läs denna artikel och lär dig mer om hashtag och hur du kan skapa framgångsrika kampanjer med dem som verktyg.
Nu när 66 procent av Sveriges internetanvändare använder Facebook har en ny mycket effektiv marknadsföringsmöjlighet öppnat sig. Här kommer några frågor och svar som hjälper dig med din Facebook strategi!
Som ni har läst tidigare här på Dagensanalys.se är det uppenbart att sociala medier driver trafik till vanlig linjär-TV. Visste ni att en stor andel även kommenterar programmen i realtid via olika sociala media?
I dag börjar Twitter att testa ett nytt sätt för dig att upptäcka och köpa produkter via Twitter. För en liten del användare i USA (som kommer att växa med tiden), kommer vissa Tweets från utvalda testpartners ha en köpknapp där du kan köpa direkt via en Tweet.
Coca Cola lanserade Surge 1996 för att sedan döda den 2002. Dess tidiga bortgång lämnade dock dess fans törstiga för mer. De kunde inte glömma den härliga drycken, något odefinierbart med en smak av artificiell citrus. Nu har det skett ett Facebookuppror och Coca Cola har bestämt sig för att återuppliva Surge. De har lyssnat på den sociala mediestormen och gett varumärket nytt liv, tack vare trycket från sociala medier är Surge tillbaka.
Sociala medier får idag cirka 9 procent av marknadsföringsbudgeten på den amerikanska marknaden. Denna siffra förväntas stiga med 128 procent och stå för drygt en femtedel, drygt 21 procent, av budgeten inom de närmaste fem åren.
Bonjour! Hello Nicolas, thank you for taking some time to answer a few questions from us at Dagensanalys.se Please tell...
Från och med nu på måndag kommer Facebook att ingå i ett djupare samarbete med sina annonsörerna och dela med sig av användarnas uppgifter. Detta innebär att beteendedata kommer att följa användarna på andra siter och de kommer att exponeras av samma annonser på flera ställen förutom Facebook.
Frågan om vilka som är de Big Five i sociala medier är lite diffus och varierar beroende på vem man frågar, men här kommer min topp fem lista.
Sociala medier är huvudkanalen för mediekonsumtionen bland Milennials avslöjar en färsk rapport från Nordicom. Den medieaktör som inte har en onlinestrategi och en social mediestrategi kommer att förlora denna målgrupp då dessa kommer att hitta sina nyheter och sin underhållning på annat håll.
Både Twitter och Facebook vill roffa åt sig intäkter från den snabbt växande marknaden med internetreklam. Båda aktörer har nyligen presenterat liknade tjänster som betalningslösningar i deras flöden. Vem vinner kriget?