Hur ofta får ni kritik i era sociala kanaler? Det är viktigare än vad man tror att agera och besvara...
Vi är redan en liten bit in i år 2016, men trendspaningarna är inte slut än. Här kommer dock några...
Markely har gjort en jämförelse i nivån av engagemang mellan sponsrat och “organiskt” (alltså icke-sponsrat) innehåll. Det visar sig att...
66 procent av företagen säger att de har strategier kring deras digitala transformation. 7 av 10 menar dock att de inte...
Nyheten sprider sig som en löpeld – Facebook har just lanserat en ny uppdatering där man kringgår annonsblockerarna i användarnas...
“Clickbait” – en term som är känd även för många svenska läsare. Du ser dem ofta när du skrollar i...
Det har ju numera i stort sett blivit nödvändigt för en seriös annonskampanj att satsa på sociala medier, och på...
Influencers – alltså kända och inflytelserika personer, som YouTubers, eller sportstjärnor eller artister med egna konton på sociala medier –...
I takt med att allt färre tittar på tv och fler installerar reklamblockerare krävs det nya sätt för att nå...
Konsumenter idag har ett uppmärksamhetsspann på ca 2,5 sekunder när de scrollar på Facebook, och det gäller bara om de...
Social Influencers är stekhett just nu och företag jagar inflytelserika personer med många följare, vilket är helt fel. Problemet är...
Box Communications presenterade nyligen sin årliga kartläggning av hur digitala börsbolagen och dess vd:ar är. Resultatet visar att rekordmånga vd:ar (38...
Hur talar man om sociala medier med barn och unga som ofta har bättre kunskaper än föräldrarna? Statens medieråd lanserar...
Idag är sociala medier en av mest effektiva marknadsföringskanalerna. Det är genom sociala medier vi konsumerar media, skapar kontakter, frågar...